Sterownik informacji
liniowej SIL 2
SIL 2 ma szeroki wachlarz funkcji takich jak: sterowanie wszystkimi popularnymi urządzeniami systemu informacji pasażerskiej, współpraca z kasownikami oraz automatami biletowymi, liczenie potoków pasażerskich, został między innymi rozszerzony o: zarządzanie systemem monitoringu, możliwość podglądu obrazu z kamer oraz odtwarzanie zapisanego materiału video.
SPECYFIKACJA
SIL 2 został opracowany w oparciu o doświadczenia z wdrożeń swojego poprzednika SIL 1 jak również znanego i cenionego na rynku komputera KPP2. Szeroki wachlarz funkcji takich jak: sterowanie wszystkimi popularnymi urządzeniami systemu informacji pasażerskiej, współpraca z kasownikami oraz automatami biletowymi, liczenie potoków pasażerskich, został między innymi rozszerzony o: zarządzanie systemem monitoringu, możliwość podglądu obrazu z kamer oraz odtwarzanie zapisanego materiału video. Dodatkowe konfigurowalne przyciski funkcyjne F1-F5 umożliwiają spersonalizowanie sterownika według własnych potrzeb a duży 10''calowy ekran dotykowy, ułatwia pracę kierującego dostarczając mu niezbędnych informacji w czytelnej formie. W sterowniku została również zaimplementowana nawigacja podpowiadająca kierującemu manewry na kolejnych skrzyżowaniach.
Parametry
- Procesor Intel 2,4GHz, 2GB RAM
- Dysk Flash do 512 GB
- Możliwość instalacji drugiego dysku SSD do 8 TB
- System operacyjny Linux
INTERFEJS UŻYTKOWNIKA
- duży 10-calowy czytelny, kolorowy wyświetlacz TFT z ekranem dotykowym i regulowaną jaskrawością podświetlenia LED (regulacja zależna od czujnika oświetlenia otoczenia)
- wygodna, kolorowo podświetlana, dotykowa klawiatura funkcyjna. Funkcje klawiszy mogą być definiowane przez użytkownika – umożliwia to szybką, prostą nawigację do najczęściej używanych funkcji komputera.
- wbudowany czytnik kart RFID (mifare) dla prostego i szybkiego logowania się użytkownika
- łatwo dostępne złącze USB 3.0 umożliwiające podłączenie pendrive'a lub gniazdo LAN w celu podłączenia laptopa
- 5 dotykowych klawiszy funkcyjnych F1-F5, niezależnych od ekranu dotykowego, posiadających możliwość przyporządkowania funkcjonalności oraz zmiany koloru
FUNKCJE
- sterowanie wszystkimi rodzajami oferowanych przez SiMS elektronicznych tablic informacyjnych (LED, flip-dot, LCD)
- odtwarzanie zapowiedzi głosowych i innych komunikatów dźwiękowych w maksymalnie trzech kanałach (kanał wewnątrz pojazdu, na zewnątrz pojazdu oraz opcjonalnie w kabinie kierowcy – VoIP dla łączności z centrum dyspozytorskim)
- współpraca z kasownikami biletów papierowych oraz elektronicznych
- współpraca z automatami biletowymi
- współpraca z systemami monitoringu wizyjnego i fonicznego. Możliwość nakładania na nagranie video tekstów zawierających dowolne, dostępne w danej chwili komputerowi SIL parametry, takie jak prędkość, położenie geograficzne, nazwa linii, kierunku, przystanku, dane kierowcy itp.
- integracja na ekranie sterownika funkcji podglądu kamer z systemu monitoringu
- możliwość odtwarzania nagrań z jednostki centralnej monitoringu na ekranie autokomputera
- lokalizacja pojazdu za pomocą wbudowanego odbiornika GPS
- podpowiedzi dla kierującego ułatwiające prawidłową realizację rozkładu jazdy
- funkcja asystenta ekonomicznej jazdy (EDA) – sygnalizowanie i rejestracja zdarzeń nie mieszczących się w kanonie ecodrivingu, oraz innych zdefiniowanych przez właściciela taboru, jak na przykład: zbyt długa praca silnika na biegu neutralnym, jazda na biegu neutralnym, gwałtowne ruszanie, ostre hamowanie itd.
- funkcja nawigacji - podpowiadanie kierującemu pojazdem odpowiednich manewrów na skrzyżowaniach
- funkcja OBD – zbieranie informacji z magistral CAN o usterkach w pracy elektronicznych urządzeń pokładowych pojazdu, dekodowanie ich do postaci tekstowej zrozumiałej dla operatora, prezentowanie na wyświetlaczu komputera i rejestrowanie na potrzeby późniejszej analizy
- automatyczna aktualizacja rozkładów jazdy, treści dla tablic, zapowiedzi itp. oraz automatyczne pobieranie rejestrów, na zajezdni przez sieć WiFi, radiomodem ISM lub Bluetooth, a na tarasie przez sieci GSM
- możliwość dostępu zdalnego do komputera w celu zcentralizowanego zarządzania flotą pojazdów
- możliwość pracy master-slave w przypadku pojazdów dwu kierunkowych
- komunikacja z centralnym systemem dyspozytorskim
- komunikacja z centralnym systemem ,,Zielonej Fali''
- komunikacja ze sterownikami świateł w obrębie skrzyżowań – lokalne wymuszenie priorytetu dla pojazdu komunikacji publicznej
- współpraca z alkomatem i blokada zapłonu – aby uruchomić pojazd kierujący musi zalogować się do komputera i poddać badaniu alkomatem
- rejestracja wszelkich dostępnych komputerowi parametrów i zdarzeń takich jak na przykład: otwarcie/zamknięcie wlewu paliwa, poziomu paliwa, zużycia paliwa podczas jazdy, danych kierującego pojazdem, jego stylu jazdy, gwałtownych hamowań lub ruszeń, użycia alkomatu, parametrów pracy pojazdu, realizacji rozkładu jazdy, potoków pasażerskich, parametrów z magistral CAN (SEA J1939 lub CANOpen) i wielu wielu innych