Mobilis stawia na Mercedesa. Umowa podpisana

24 lutego EvoBus Polska podpisał umowę z firmą Mobilis na zakup 54 niskopodłogowych autobusów marki Mercedes Conecto G. Polski dealer marek Mercedes i Setra przedstawił najkorzystniejszą ofertę Mobilisowi. Pojazdy, które pozyska spółka zostaną skierowane do obsługi wybranych zadań przewozowych w ramach systemu komunikacji miejskiej w Warszawie.

Pojawią się w stolicy już w sierpniu, a cała obsługa zadań, które objęto przetargiem będzie trwała przez najbliższe 7,5 roku. Takie są warunki przetargu, który Mobilis wygrał w ubiegłym roku w Warszawie. Więcej na ten temat można przeczytać tutaj oraz m.in. tu. Warto przy tym zaznaczyć, że będą to pierwsze od czterech lat autobusy Mercedesa na stołecznych ulicach. W 2012 roku MZA kupiło 60 egzemplarzy również Conecto G.

„Gratulujemy firmie Mobilis wygrania przetargu w Warszawie. Jesteśmy dumni, że Mobilis postawił na autobusy przegubowe Mercedes-Benz i tym samym możemy zaoferować mieszkańcom Warszawy najwyższe standardy bezpieczeństwa i komfortu w transporcie miejskim. Podpisując tą umowę kontynuujemy wzajemną, udaną współpracę między naszymi firmami.”- powiedział Antonio Cavotta, prezes EvoBus Polska.

„Obsługa komunikacji miejskiej w Warszawie to dla nas ważny obszar, w którym chcemy się doskonalić i rozwijać. Wraz z rozpoczęciem realizacji najnowszego kontraktu warszawski tabor Mobilis liczyć będzie ponad 300 pojazdów, co umocni naszą pozycję jako największego prywatnego operatora komunikacji miejskiej w stolicy. Wymagania przetargowe tym razem były wyjątkowo wysokie. Dzięki współpracy z EvoBus Polska, mamy pewność, że najwyższa jakość oraz komfort przewozów będą utrzymane. Co więcej, wszystkie pojazdy (w tym również Mercedesy) będą spełniały najwyższą europejską normę emisji spalin Euro 6.”- argumentował wybór Mobilisu jego prezes, Dariusz Załuska.

Mercedes Conecto G wyposażone są w pełną klimatyzację przestrzeni pasażerskiej oraz klimatyzację kabiny kierowcy. Ponadto autobusy posiadają dynamiczny system informacji pasażerskiej wraz z komunikatami głosowej zapowiedzi również na zewnątrz autobusu oraz system monitoringu wnętrza autobusu. Cały system informacji pasażerskiej dostarczony będzie przez polską firmę Zakład Elektroniczny SiMS z Bydgoszczy. Pojazdy będą wyposażone w automaty do sprzedaży biletów.

 

Autobusy będą wyposażone są w nowy silnik stojący typu Mercedes OM 470LA o mocy 265 kW. Jednostka osiąga maksymalny moment obrotowy 1700 Nm. Jej pojemności skokowa to 10,7 l. Silnik ten odznacza się bardzo nowoczesną i wytrzymałą konstrukcją. Dwa położone u góry wałki rozrządu, układ wtryskowy Common Rail, wysokie ciśnienie wtrysku do 2100 bar to tylko kilka z jego cech.

W kwestii obróbki spalin te najnowocześniejsze silniki bazują na technologii BlueTec6 opracowanej przez Mercedesa. To zamknięty filtr cząstek stałych działający w połączeniu ze stosowanym już z powodzeniem od wielu lat systemem SCR i katalizatorem oksydacyjnym. System uzupełnia ponadto chłodzony układ recyrkulacji spalin. Szczególnie emisje cząstek stałych i tlenków azotu redukowane są dzięki temu do poziomu znajdującego się na granicy wykrywalności.

Silnik ten pracuje nie tylko czysto, lecz zużywa także mniej paliwa­ niż jego poprzednik. Swój wkład w te osiągnięcia mają elektronicznie regulowana dwustopniowa sprężarka powietrza oraz regulowane podzespoły pomocnicze z układem sterowania akumulatorami i ­generatorami. Wraz z przejściem na Euro VI oprócz spalania znacząco zmniejszyło się także zużycie AdBlue i oleju silnikowego.

Kolejna cecha to długie interwały serwisowe i długa żywotność podzespołów. Kierowcy zyskują na dobrym przyspieszeniu dzięki wysokiemu momentowi obrotowemu już przy prędkościach obrotowych poniżej 1000/min i sprawności silników. Pasażerowie doceniają przede wszystkim spokojną i cichą pracą zespołów napędowych. Zasługą tego jest nie tylko konstrukcja silników, lecz także nowa izolacja wykonana z płyt typu „sandwich” montowanych od strony przedziału­ pasażerskiego. Składa się ona z dwóch zewnętrznych blach i znajdującej się między nimi warstwy izolacyjnej. Od strony przedziału pasażerskiego materiał izolacyjny pokryty jest dodatkowo powłoką z tworzywa sztucznego.

Conecto G Euro VI łatwo poznać po jego tylnej części: zbiornik wyrównawczy czynnika chłodzącego umieszczono u góry za specjalną osłoną ­na dachu. Nadaje to pojazdowi dynamiczną sylwetkę. Nowe są także pokrywa silnika i klapy serwisowe znajdujące się po lewej stronie.

Silniki we wszystkich Conecto G zabudowywane są wieżowo ­na stojąco z lewej strony tyłu pojazdu. Zapewnia to nie tylko możliwość pełnego obniżenia podłogi od przedniego wejścia aż po tył lecz także łatwość obsługi poprzez komfortowy dostęp do podzespołów z zewnątrz autobusu.

InfoBus.pl
infobus.pl/mobilis-stawia-na-mercedesa-umowa-podpisana_more_82615.html

Zakład Elektroniczny SiMS sp. z o. o. Spółka komandytowa © 2024 All rights reserved Development: www.advit.pl