Nadchodzi nowa jakość w gdyńskiej komunikacji miejskiej!
Autobusy elektryczne z technologią SIMS
Od tego roku sukcesywnie na liniach ZKM Gdynia zaczynają kursować zupełnie nowe autobusy elektryczne. Na gdyńskie ulice trafią nowoczesne pojazdy marki Mercedes-Benz w długości standardowej (16 sztuk) oraz w wersji przegubowej (8 sztuk), która pomieszczą znacznie więcej pasażerów. Wewnątrz zastosowano mnóstwo nowych rozwiązań przyjaznych podróżnym i środowisku, od antywirusowej klimatyzacji po zabezpieczenia przeciwpożarowe, system rekuperacji energii czy elektryczne, bez emisyjne ogrzewanie.
Autobusy elektryczne Mercedes-Benz eCitaro z technologią SIMS
Gdyńskie autobusy Mercedes-Benz eCitaro będą pierwszymi w Polsce pojazdami w tym modelu. Na ulice Gdyni powinny wyjechać w drugim kwartale 2022 roku. Autobusy prezentują się bardzo ładnie z zewnątrz. Z przodu pod świetlikiem, nad dużą szybą, zwraca uwagę jedna z kamer systemu monitoringu 360 stopni. Po prawej stronie, za przednim nadkolem, z nadwozia wystają czujniki systemu asystenta martwego pola. To zupełna nowość w autobusach miejskich. Z przodu, pod logo producenta, widoczny jest z kolei radar aktywnego tempomatu. Dzięki niemu zapobiec można najechaniu na pojazd znajdujący się bezpośrednio przed autobusem lub inne obiekty, takie jak słupki czy hydranty.
Proekologiczną innowacją jest system ogrzewania zastosowany w eCitaro. Pojazd posiada zaawanasowane technologicznie ogrzewanie elektryczne, a nie – tak jak to zwykle bywa – służący do tego agregat spalinowy. Dodatkowo wyposażono go w system rekuperacji energii, dzięki czemu może on odzyskiwać energie podczas hamowania i zmniejszania prędkości.
Praktyczną nowinką, istotną zwłaszcza w trudnych czasach pandemii, jest klimatyzacja z aktywnym filtrem neutralizacji wirusów. Nowością jest również lepiej wyizolowana kabina, z szybą aż do sufitu, licznymi schowkami dla kierowcy, automatyczną roletą przeciwsłoneczną i mini-lodówką. Ponadto wejście do kabiny ułatwia skrętny fotel kierowcy. W każdym autobusie znajdą się również: defibrylator AED oraz alkolock. Nie zapomniano także o bramkach systemu automatycznego zliczania pasażerów. Pod maską elektrobusa będą baterie NMC (litowo-jonowe z elektrodą dodatnią z niklu, manganu i kobaltu w różnych proporcjach, a ujemną – grafitową) o wysokiej gęstości energii i pojemności 192 kWh. Gwarancja na baterie to aż 8 lat.
Gdyńskie autobusy elektryczne będą przystosowane do szybkiego ładowania poprzez rozkładany pantograf umieszczony na dachu oraz do ładowania w zajezdni poprzez dwa złącza plug-in – jedno będzie się znajdować na przednim prawym nadkolu, a drugie na tylnej ścianie.
Elektryczne autobusy – Stacje Ładowania
Jak będą funkcjonować elektryczne autobusy? Ich akumulatory będą doładowywane w nocy w zajezdni (tzw. wolne ładowanie), a w dzień na trasie, podczas postojów na pętlach, przez ładowarki pantografowe (tzw. szybkie ładowanie). Nowe stacje ładowania znajdują się na kilku pętlach w różnych dzielnicach Gdyni:Dom Marynarza (dwie stacje)
- Dworzec Morski – Muzeum Emigracji
- Oksywie – Godebskiego
- Plac Kaszubski
- Witomino Leśniczówka (dwie stacje)
W ten sposób pojazdy napędzane energią elektryczną zostaną w Gdyni wykorzystane możliwie najbardziej efektywnie.
Zachęcamy do zapoznania się ze szczegółami naszej oferty:
Systemy dynamicznej informacji pasażerskiej: https://www.sims.pl/systemy-dynamicznej-informacji-pasazerskiej/
Mobilne Systemy Monitoringu: https://www.sims.pl/mobilne-systemy-monitoringu/
Systemy diagnostyki pojazdów: https://www.sims.pl/systemy-diagnostyki-pojazdow/
Zakład Elektroniczny SIMS to sprawdzony dostawca z ponad 30 letnim doświadczeniem i całkowicie polskim kapitałem.
Czekamy na Twój Kontakt