ZTM Warszawa i Mobilis o efektywności komunikacji

1

Zgodnie z najnowszym Barometrem Warszawskim, rekordowy odsetek mieszkańców stolicy (aż 89%) ocenia funkcjonowanie komunikacji miejskiej dobrze lub bardzo dobrze. Na taką opinię wpływa przede wszystkim przekonanie warszawiaków o stałej poprawie jakości transportu zbiorowego w mieście. Zokazji Międzynarodowego Dnia Bez Samochodu, Zarząd Transportu Miejskiego oraz największy prywatny przewoźnik w stolicy, Mobilis, promują wspólnie komunikację autobusową i prezentują jej efektywność.

Zgodnie z szacunkami ZTM, wszystkimi pojazdami komunikacji publicznej w Warszawie podróżuje obecnie ponad miliard pasażerów rocznie. Oprócz dwóch linii metra, tramwajów, SKM, pociągów czy rowerów miejskich, warszawiacy chętnie korzystają z rozwiniętej siatki połączeń autobusowych. Biorąc pod uwagę pracę przewozową (liczbę wozokilometrów), pojazdy te mają obecnie największy udział w komunikacji zbiorowej w Warszawie (51 proc.) Dzięki systematycznemu wprowadzaniu buspasów oraz uruchamianiu parkingów typu P+R, korzystanie z komunikacji autobusowej w Warszawie jest bezpieczne, sprawne i efektywne.

Mniej samochodów to mniej stresu, spalin i korków

Przeprowadzone w 2015 r. Warszawskie Badanie Ruchu wykazało, że jednym samochodem porusza się po warszawskich ulicach średnio 1,3 osoby. W dwóch autobusach (9-metrowym i 18-metrowym) zmieści się tyle osób, ile zwykle podróżuje po Warszawie ponad 140 samochodami. Podróżowanie komunikacją miejską to również wybór zdecydowanie bardziej ekologiczny. Samochód ze średnią liczbą pasażerów 1,3 emituje ok. 140 g/km dwutlenku węgla na osobę, natomiast nowy autobus z silnikiem wysokoprężnym, którym jedzie średnio 80 osób – 0,006 g/km tlenku węgla na osobę. Efektywność i ekologiczność komunikacji miejskiej ZTM i przedstawiciele Mobilis zobrazowali eksperymentem z udziałem 100 kierowców, którzy na parkingu P+R Połczyńska wysiedli ze swoich samochodów i przesiedli się do dwóch autobusów z nowego taboru Mobilis.

Parkuj i przesiądź się do komunikacji

Na popularność komunikacji publicznej wpływa nie tylko jakość i nowoczesność taboru autobusowego, ale również sieć parkingów typu Parkuj i Jedź, które funkcjonują w Warszawie już od 2007 roku. Czternaście obiektów oferuje ponad 4,2 tys. miejsc parkingowych, a ich średnie zapełnienie dochodzi do 80 proc.

"Doświadczenia wielu miast wskazują, że promocja transportu zbiorowego w większym stopniu przyczynia się do ograniczenia korków niż budowa nowych dróg czy mostów. Ta idea jest wcielana w życie również w Warszawie" – podsumowuje Katarzyna Strzegowska, Zastępca Dyrektora ZTM w Warszawie.

"Ważnym elementem systemu zrównoważonej i inteligentnej komunikacji miejskiej są parkingi typu Parkuj i Jedź. Znajdują się one przede wszystkim w sąsiedztwie głównych węzłów przesiadkowych – przy stacjach metra i kolejowych. Kierowcy mogą dojechać samochodem do parkingu, zostawić auto i kontynuować podróż komunikacją miejską. W taki sposób możemy realnie wpłynąć na ograniczenie liczby samochodów wjeżdżających do centrum miasta" – dodaje Katarzyna Strzegowska.

Do podróżowania komunikacją miejską zachęca nowy tabor

Warszawiacy podróżujący komunikacją autobusową przyzwyczaili się już do rosnącego komfortu podróży, który zwiększa się m.in. dzięki inwestycjom w nowy tabor. Kursujące po warszawskich ulicach pojazdy są coraz nowsze i posiadają coraz więcej udogodnień dla pasażerów. Średni wiek autobusów, które przewożą pasażerów w Warszawie, skrócony został z 10,8 roku (2006 r.) do 6,66 roku (2015 r.). Pod koniec lipca 2016 r. na warszawskie ulice wyjechało 100 fabrycznie nowych, praktycznie nieemitujących spalin autobusów Mobilis, największego niezależnego operatora komunikacji miejskiej w stolicy.

"Z okazji Dnia Bez Samochodu chcemy wspólnie pokazać, że autobusy w mieście są dużo bardziej efektywnym i ekologicznym środkiem transportu niż samochód osobowy. Poruszanie się autobusem jest tańsze, bezpieczniejsze i szybsze dla pasażerów, a także pozwala uzyskać znaczne oszczędności dla miasta liczone w rachunku ciągnionym, tj. uwzględniającym wszystkie czynniki kosztotwórcze, poczynając od straty czasu spędzonego w korkach, aż po koszty związane z zanieczyszczaniem środowiska – powiedział Dariusz Załuska, Prezes Zarządu Mobilis Sp. z o.o.

"Cieszymy się, że wraz z nowym taborem możemy zaoferować pasażerom bardzo wysoki komfort podróży. Autobusy z naszego najnowszego taboru mają szereg udogodnień: klimatyzację, monitoring, biletomaty, ekrany LCD z informacją pasażerską oraz system głosowego zapowiadania przystanków, napisy w alfabecie Braille'a. Jak wiemy, zawsze bardzo istotnym elementem realizowania usługi transportowej jest aspekt ludzki, dlatego również dokładamy wszelkich starań, by nasi kierowcy zostali wszechstronne przeszkoleni, w tym również w zakresie kontaktu z pasażerami" – dodaje Dariusz Załuska.

Zakochaj się w Warszawie komunikacyjnej – już dziś

Wyposażenie warszawskich autobusów zmieniało się z biegiem lat. Od 2013 roku wszystkie pojazdy dostosowane są do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz podróżujących z wózkami dziecięcymi. Pierwsze niskopodłogowe autobusy pojawiły się na warszawskich ulicach w 1994 roku. Obecnie to już standard, czego przykładem są nowe Mercedes Conecto G.

"Cieszymy się, że mieszkańcy Warszawy i odwiedzający Warszawę mogą jeździć nowoczesnymi, komfortowymi i przede wszystkim bezpiecznymi autobusami. Autobusy marki Mercedes-Benz są optymalnym rozwiązaniem dla pasażerów, w tym osób o ograniczonej mobilności, kierowców oraz operatora. Pojazdy te posiadają ponadto innowacyjny moduł rekuperacyjny, dzięki któremu znacznie obniżone zostaje zużycie paliwa, a tym samym emisje, czyli obciążenie środowiska naturalnego" – podkreśla Antonio Cavotta, Prezes Zarządu EvoBus Polska.

Kluczową rolę odgrywa również sprawny system monitoringu, który istotnie zwiększa poziom bezpieczeństwa w pojazdach. Warunek ten spełnia już niemal trzy czwarte autobusów (72,14%) kursujących po warszawskich ulicach.

"W pojazdach Solaris Alpino system monitoringu składa się aż z 7 kamer, które rejestrują obraz zarówno z przestrzeni pasażerskiej, ale także z kabiny kierowcy. Monitorują wszystko, co dzieje się przed autobusem, za nim i z boku. Co równie istotne, pojazdy te spełniają najbardziej restrykcyjne normy emisji spalin. Tym samym są niezwykle przyjazne dla środowiska i w istotny sposób przyczyniają się do poprawy jakości życia w naszych miastach" – tłumaczy Krzysztof Musiał, Regionalny Dyrektor Sprzedaży w Solaris Bus & Coach.

Współczesne autobusy to także multimedia, zaawansowane technologie i systemy, ułatwiające lokalizację taboru oraz wyświetlanie informacji pasażerskiej.

"W obszarze systemów informacji pasażerskiej dokonał się olbrzymi skok jakościowy. Pamiętamy czasy, gdy autobusy jeździły z informacją o numerze i kierunku jazdy na zwykłych planszach. Produkcję pierwszych elektronicznych tablic informacyjnych rozpoczęliśmy ok. 27 lat temu. W nasze najnowocześniejsze rozwiązania wyposażyliśmy 108 nowych autobusów Mobilis, które od ponad miesiąca kursują po ulicach Warszawy" – tłumaczy Anetta Knitter, Prezes Zakładu Elektronicznego SiMS, który jest dostawcą systemów dynamicznej informacji pasażerskiej.

Z kart historii – Ikarus i Jelcz "ogórek"

Do 1978r. warszawska komunikacja miejska oparta była na popularnych "ogórkach", czyli kultowych autobusach marki Jelcz. Ich następcą i jednocześnie najdłużej eksploatowanym w stolicy modelem pojazdu był symboliczny już Ikarus 280, którym na dobre przestaliśmy jeździć w 2013 r. Ogromny wzrost w zakresie długości linii i liczby pojazdów miał miejsce m.in. w przypadku autobusowej komunikacji nocnej. W ciągu 20 lat długość linii nocnych wzrosła ponad 2,5-krotnie: z 319,1 km w 1995 roku do 833,8 km w październiku 2015 roku. Liczba autobusów przeznaczonych do obsługi komunikacji nocnej zwiększyła się z 57 w 1995 roku do 99 w 2015 roku.

InfoBus.pl
ZTM Warszawa i Mobilis o efektywności komunikacji

 
 
 

Tak wyglądają w środku nowiutkie autobusy od Mobilis

Dziś mieliśmy okazję podróżować nowym autobusem od grupy Mobilis, która rozpoczęła realizację 7,5-letniego kontraktu na obsługę komunikacji miejskiej w stolicy. Pięćdziesiąt przegubowych oraz pięćdziesiąt dziewięciometrowych pojazdów wyjechało już na ulice Warszawy. Wszystkie spełniają najwyższą europejską normę emisji spalin Euro VI i mają zapewnić pasażerom wyższy standard podróży. W ramach przygotowań do realizacji nowych kontraktów firma zmodernizowała i rozbudowała zajezdnię autobusową, która pozwoli długoterminowo utrzymać tabor w jak najlepszej kondycji.

autobus

Kontrakt podpisany przez ZTM z niezależnym operatorem zakłada wprowadzenie do ruchu 100 nowoczesnych autobusów oraz dostarczenie 8 zapasowych pojazdów (4 marki Solaris Alpino 8,9 LE oraz 4 marki Mercedes-Benz Conecto G), które będą stanowić rezerwę na wypadek nieplanowanych zdarzeń i regularnych napraw. Pojazdy przyporządkowane zostaną do różnych linii miejskich, w granicach określonych w kontrakcie ok. ośmiu milionów wozokilometrów rocznie.

„W ramach kontraktu oferujemy nie tylko nowoczesne autobusy. Bardzo istotne są również aspekty związane z jego realizacją, czyli nasi pracownicy. Nasi kierowcy i pracownicy nadzoru bez problemów przeszli egzaminy certyfikujące ich umiejętności, pracownicy zaplecza technicznego przeszli odpowiednie szkolenia, a kadra kierownicza perfekcyjnie zna wymagania, którym musimy sprostać. Cały personel dedykowany do obsługi tych kontraktów zatrudniony jest na pełen etat w ramach umowy o pracę” informuje Dariusz Załuska, Prezes Zarządu Mobilis Group.

panel 38 cali

Nowe autobusy: bezpieczniej i bardziej ekologicznie

 Nowe autobusy gwarantują najwyższe standardy w zakresie ekologii i bezpieczeństwa. „Dostarczone przez firmę Solaris autobusy napędzane są silnikami spełniającymi najbardziej restrykcyjną normę emisji spalin Euro6. Z kolei poziom bezpieczeństwa w autobusach podnosi między innymi system monitoringu składający się aż z 7 kamer. Rejestrują one obraz zarówno z przestrzeni pasażerskiej, ale także z kabiny kierowcy. Monitorują wszystko, co dzieje się przed autobusem, za nim i z boku”
– tłumaczy Andreas Strecker, Prezes Solaris Bus & Coach.

Pojazdy są również przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz rodziców z wózkami dziecięcymi. „Silniki we wszystkich Conecto G zabudowywane są w taki sposób, aby zapewnić możliwość pełnego obniżenia podłogi od przedniego wejścia aż po tył. Dodatkowo, wszystkie pojazdy nie tylko spełniają najbardziej restrykcyjną normę dopuszczalnych emisji spalin Euro VI, ale są praktycznie na granicy wykrywalności” – mówi Antonio Cavotta, Prezes EvoBus Polska.

Ponadto, standardowo pojazdy wyposażone są w klimatyzację, monitoring, biletomaty, ekrany LCD z informacją pasażerską oraz system głosowego zapowiadania przystanków. Ważnym udogodnieniem jest natomiast system dynamicznej informacji pasażerskiej. „W autobusach zastosowano najnowocześniejszy system dynamicznej informacji pasażerskiej oraz systemy ułatwiające lokalizację pojazdów i sprawne zarządzanie flotą. W stołecznych autobusach wykorzystano również system monitoringu produkcji SiMS, który wraz z naszym autorskim oprogramowaniem daje wiele możliwości w tym między innymi podgląd online do nagrań, który w otaczającej nas rzeczywistości znajduje coraz szersze zastosowanie i ma kluczowy wpływ na bezpieczeństwo pasażerów” – tłumaczy Anetta Knitter, Prezes Zakładu Elektronicznego SiMS.

opublikowano 10 sierpnia 2016r.

Warszawa w pigułce
Tak wyglądają w środku nowiutkie autobusy od Mobilis

 
 
 

Mobilis stawia na Mercedesa. Umowa podpisana

24 lutego EvoBus Polska podpisał umowę z firmą Mobilis na zakup 54 niskopodłogowych autobusów marki Mercedes Conecto G. Polski dealer marek Mercedes i Setra przedstawił najkorzystniejszą ofertę Mobilisowi. Pojazdy, które pozyska spółka zostaną skierowane do obsługi wybranych zadań przewozowych w ramach systemu komunikacji miejskiej w Warszawie.

Pojawią się w stolicy już w sierpniu, a cała obsługa zadań, które objęto przetargiem będzie trwała przez najbliższe 7,5 roku. Takie są warunki przetargu, który Mobilis wygrał w ubiegłym roku w Warszawie. Więcej na ten temat można przeczytać tutaj oraz m.in. tu. Warto przy tym zaznaczyć, że będą to pierwsze od czterech lat autobusy Mercedesa na stołecznych ulicach. W 2012 roku MZA kupiło 60 egzemplarzy również Conecto G.

„Gratulujemy firmie Mobilis wygrania przetargu w Warszawie. Jesteśmy dumni, że Mobilis postawił na autobusy przegubowe Mercedes-Benz i tym samym możemy zaoferować mieszkańcom Warszawy najwyższe standardy bezpieczeństwa i komfortu w transporcie miejskim. Podpisując tą umowę kontynuujemy wzajemną, udaną współpracę między naszymi firmami.”- powiedział Antonio Cavotta, prezes EvoBus Polska.

„Obsługa komunikacji miejskiej w Warszawie to dla nas ważny obszar, w którym chcemy się doskonalić i rozwijać. Wraz z rozpoczęciem realizacji najnowszego kontraktu warszawski tabor Mobilis liczyć będzie ponad 300 pojazdów, co umocni naszą pozycję jako największego prywatnego operatora komunikacji miejskiej w stolicy. Wymagania przetargowe tym razem były wyjątkowo wysokie. Dzięki współpracy z EvoBus Polska, mamy pewność, że najwyższa jakość oraz komfort przewozów będą utrzymane. Co więcej, wszystkie pojazdy (w tym również Mercedesy) będą spełniały najwyższą europejską normę emisji spalin Euro 6.”- argumentował wybór Mobilisu jego prezes, Dariusz Załuska.

Mercedes Conecto G wyposażone są w pełną klimatyzację przestrzeni pasażerskiej oraz klimatyzację kabiny kierowcy. Ponadto autobusy posiadają dynamiczny system informacji pasażerskiej wraz z komunikatami głosowej zapowiedzi również na zewnątrz autobusu oraz system monitoringu wnętrza autobusu. Cały system informacji pasażerskiej dostarczony będzie przez polską firmę Zakład Elektroniczny SiMS z Bydgoszczy. Pojazdy będą wyposażone w automaty do sprzedaży biletów.

 

Autobusy będą wyposażone są w nowy silnik stojący typu Mercedes OM 470LA o mocy 265 kW. Jednostka osiąga maksymalny moment obrotowy 1700 Nm. Jej pojemności skokowa to 10,7 l. Silnik ten odznacza się bardzo nowoczesną i wytrzymałą konstrukcją. Dwa położone u góry wałki rozrządu, układ wtryskowy Common Rail, wysokie ciśnienie wtrysku do 2100 bar to tylko kilka z jego cech.

W kwestii obróbki spalin te najnowocześniejsze silniki bazują na technologii BlueTec6 opracowanej przez Mercedesa. To zamknięty filtr cząstek stałych działający w połączeniu ze stosowanym już z powodzeniem od wielu lat systemem SCR i katalizatorem oksydacyjnym. System uzupełnia ponadto chłodzony układ recyrkulacji spalin. Szczególnie emisje cząstek stałych i tlenków azotu redukowane są dzięki temu do poziomu znajdującego się na granicy wykrywalności.

Silnik ten pracuje nie tylko czysto, lecz zużywa także mniej paliwa­ niż jego poprzednik. Swój wkład w te osiągnięcia mają elektronicznie regulowana dwustopniowa sprężarka powietrza oraz regulowane podzespoły pomocnicze z układem sterowania akumulatorami i ­generatorami. Wraz z przejściem na Euro VI oprócz spalania znacząco zmniejszyło się także zużycie AdBlue i oleju silnikowego.

Kolejna cecha to długie interwały serwisowe i długa żywotność podzespołów. Kierowcy zyskują na dobrym przyspieszeniu dzięki wysokiemu momentowi obrotowemu już przy prędkościach obrotowych poniżej 1000/min i sprawności silników. Pasażerowie doceniają przede wszystkim spokojną i cichą pracą zespołów napędowych. Zasługą tego jest nie tylko konstrukcja silników, lecz także nowa izolacja wykonana z płyt typu „sandwich” montowanych od strony przedziału­ pasażerskiego. Składa się ona z dwóch zewnętrznych blach i znajdującej się między nimi warstwy izolacyjnej. Od strony przedziału pasażerskiego materiał izolacyjny pokryty jest dodatkowo powłoką z tworzywa sztucznego.

Conecto G Euro VI łatwo poznać po jego tylnej części: zbiornik wyrównawczy czynnika chłodzącego umieszczono u góry za specjalną osłoną ­na dachu. Nadaje to pojazdowi dynamiczną sylwetkę. Nowe są także pokrywa silnika i klapy serwisowe znajdujące się po lewej stronie.

Silniki we wszystkich Conecto G zabudowywane są wieżowo ­na stojąco z lewej strony tyłu pojazdu. Zapewnia to nie tylko możliwość pełnego obniżenia podłogi od przedniego wejścia aż po tył lecz także łatwość obsługi poprzez komfortowy dostęp do podzespołów z zewnątrz autobusu.

InfoBus.pl
infobus.pl/mobilis-stawia-na-mercedesa-umowa-podpisana_more_82615.html

 
 
 

Warsaw Bus Expo: Czas na SIMSa

Na marcowych targach Warsaw Bus Expo pojawił się jeden producent systemów informacji pasażerskiej. Mowa o firmie SIMS z Bydgoszczy. Spółka na wystawie w Nadarzynie chwaliła się swoimi dotychczasowymi osiągnięciami oraz kilkoma nowościami w swojej ofercie.

SIMS na swoim stoisku bardzo kompleksowo zaprezentował swój największy zrealizowany projekt w zakresie wdrażania systemów dynamicznej informacji pasażerskiej. Mowa naturalnie o Wrocławiu. W ramach tego zamówienia SIMS uruchomił ponad 600 tablic informacyjnych na przystankach oraz mobilny system monitoringu pojazdów.

Firma chwali się także kolejnym dużym zleceniem, które otrzymała od Mobilisu. W ramach tego kontraktu SIMS wyposaży m.in. w wyświetlacze o wysokiej rozdzielczości, tablice LCD i system GPS ponad 100 autobusów, które od sierpnia zaczną debiutować na warszawskich ulicach. O szczegółach opowiada nam Mateusz Gurtowski, menadżer ds. sprzedaży SIMS.

InfoBus.pl
www.infobus.pl/warsaw-bus-expo-czas-na-simsa-film-_more_83626.html

 
 
 

Mobilis z Conecto w Krakowie

Mobilis oficjalnie poinformował, kto będzie dostawcą autobusów przegubowych do obsługi 10-letniego kontraktu w Krakowie. To Mercedes-Benz, który do sierpnia br. dostarczy przewoźnikowi 37 szt. pojazdów typu Conecto G z silnikami Euro 6. Przypomnijmy, że Mobilis już zamówił dla potrzeb tego zamówienia 26 szt. pojazdów w wersji MIDI i MAXI. Dostarczy je firma AMZ Kutno (5 szt. CitySmile 10 LF oraz 21 szt. CitySmile 12 LF), które będą wspólnie obsługiwać krakowskie linie z Mercedesami. Kto jeszcze dwa lata temuprzewidziałby taki mariaż…

„Cieszymy się, że spełniamy techniczne wymagania miasta Kraków do obsługi pasażerskiej, i że firma Mobilis wybierając nas na swojego partnera zdecydowała się na autobusy marki Mercedes-Benz i nasze usługi serwisowe. Za to zaufanie dziękujemy szczególnie –powiedział Antonio Cavotta, prezes zarządu EvoBus Polska. – Jednocześnie jest to dla nas duża odpowiedzialność i uczynimy wszystko, by firmę Mobilis optymalnie wesprzeć w trakcie obsługi linii. Od sierpnia po ulicach Krakowa będą jeździły autobusy Conecto G Euro 6 –bardzo ekologiczne autobusy z emisjami na granicy wykrywalności”.Krakowskie Conecto będą wyposażone w pełną klimatyzację przestrzeni pasażerskiej oraz klimatyzację kabiny kierowcy. Ponadto autobusy będą posiadać dynamiczny system informacji pasażerskiej wraz z komunikatami głosowej zapowiedzi (także na zewnątrz pojazdów). Bezpieczeństwo pasażerów podniesie monitoring wnętrza. Cały system informacji pasażerskiej dostarczy polska firma SiMS z Bydgoszczy.

Pojazdy będą wyposażone w silniki Mercedes-Benz OM 470 Euro 6 o pojemności 10,7 l i mocy 265 kW (360 KM) przymomencie obrotowym 1700 Nm. Wersję Conecto z nowym standardem emisji spalin można łatwo poznać po jego tylnej części: Zbiornik wyrównawczy czynnika chłodzącego umieszczono u góry za specjalną osłoną ­na dachu. Nadaje to pojazdowi bardziej dynamiczną sylwetkę. Nowe są także pokrywa silnika i klapy serwisowe znajdujące się po lewej stronie. W Polsce autobusy typu Conecto LF są doskonale już znane i można je spotkać na ulicach takich miast jak: Warszawa, Łódź, Gdańsk, Starogard Gdański, Białystok, Suwałki, Bydgoszcz, Lublin, Starachowice, Kielce, Rybnik, Sosnowiec, Bielsko-Biała oraz Zielona Góra. Najprawdopodobniej krakowskie Conecto LF G przeznaczone dla firmy Mobilis będą pierwszymi tego typu pojazdami dostarczonymi na polski rynek z silnikami Euro 6. Nie jest również wykluczone, że będzie to pierwsza tak duża dostawa autobusów miejskich z normą Euro 6 w naszym kraju. Polub nas 🙂

Aleksander Kierecki
www.infobus.pl/mobilis-z-conecto-w-krakowie-_more_40878.html

 
 
 
 
 
 

Innowacyjność i jakość w transporcie publicznym

Serdecznie zapraszamy do przeczytania artykułu, który ukazał się w dniu dzisiejszym w dzienniku Gazety Prawnej.

SiMS – Innowacyjność i jakość w transporcie publicznym

Ci, którzy korzystają na co dzień z transportu publicznego doskonale wiedzą, jak istotne są dane o realizacji zadań przewozowych wykonywanych środkami komunikacji miejskiej. Zakład Elektroniczny SiMS to jeden z liderów w produkcji systemów dynamicznej informacji pasażerskiej, mobilnego monitoringu oraz diagnostyki pojazdów. Siła firmy to przede wszystkim innowacyjność, podejmowanie nowych wyzwań oraz bogata oferta wysokiej jakości produktów. Tablice przystankowe, tablice informacyjne montowane w pojazdach, komputery pokładowe, rejestratory obrazu i kamery - to tylko niektóre z nich.

– Pomagamy podróżować – krótko odpowiada na pytanie o kluczową działalność spółki prezes zarządu Zakładu Elektronicznego SiMS. - W jaki sposób? Dostarczając pełnych informacji prezentowanych na elektronicznych nośnikach pasażera. Dotyczą one m.in. numeru linii, czasu odjazdu czy nazwy przystanku. Dzięki temu podróż komunikacją miejską staje się wygodna, przyjemna i bezpieczna – kontynuuje. 

- Systemy są stale usprawniane i udoskonalane przez nasz dział konstrukcyjny tak, aby spełnić oczekiwania klientów. Ciężka praca na rzecz najwyższej jakości zaowocowała przyznaniem międzynarodowego certyfikatu IRIS (International Railway Industry Standard). To jedna z najwyższych norm w branży transportowej, rozpoznawalna na całym świecie. Z takim narzędziem zawsze jesteśmy o dwa kroki do przodu.

Kolejnym równie ważnym wydarzeniem w życiu naszej firmy była realizacja projektu zagranicznego, a celem na ten rok jest wdrożenie kolejnych dwóch systemów w miejscowości Kraków i Wrocław.

W Krakowie ok. 70 pojazdów zostanie kompleksowo wyposażonych w systemy monitoringu wewnątrz i na zewnątrz, tablice informacyjne, kasowniki i biletomaty zintegrowane z Krakowską Kartą Miejską. Aktualnie trwa etap montażu w pojazdach, od 1 sierpnia br. wyposażone pojazdy będą jeździły po dawnej stolicy Polski.

Firma SiMS sporą uwagę przykłada do kontaktów z klientami, dlatego też obecność na targach branżowych i spotkania z kontrahentami są ważnym elementem naszej pracy, która pozwala na precyzyjne określenie ich oczekiwań. Podczas tegorocznych Międzynarodowych Targów Zabezpieczeń SECUREX dużym zainteresowaniem zwiedzających cieszył się profesjonalny produkt – mobilny rejestrator sieciowy eS-NVR-2000. Posiada on zastosowanie głównie w pojazdach transportu publicznego. Jego największe zalety to niezawodność, funkcjonalność oraz szerokie spectrum możliwości rejestracji obrazu.

Cel strategiczny firmy na najbliższe lata to konstruowanie, produkowanie oraz dostarczanie innowacyjnych rozwiązań przygotowanych według najwyższych standardów. I oby tak dalej!

Agata Paziewska
Gazeta Prawna